Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdamson, Heather
TitelTeaching and research leanings of biologists in Australian universities.
QuelleIn: Higher education, (1980) 5, S.549-572Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
DOI10.1007/BF02259953
SchlagwörterCentral Problem; Remarkable Similarity; Undergraduate Education; Narrow View
AbstractAbstract This article compares the attitude, of biologists in Australian universities towards teaching and research and their productivity in research with that of British university teachers, as reported by Halsey and Trow (1971). The remarkable similarity between the two groups is attributed to the influence of the British university tradition on the biologists' perception of their roles. Like British academics, biologists in Australia prefer research to teaching and hold a narrow view of the nature and function of universities. Evidence to support Halsey and Trow's (1971 ) claim that “the tengion between teaching and research is a central problem in modern universities” is presented and four major problems in undergraduate education are analysed in these terms.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: